Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jednoduché!

„Já mám svoji vizi jasnou od začátku, co jsem začal podnikat. Chci mít hodně lidí na svém pohřbu! Nemusím mít milióny! Chci mít ale hodně lidí na svém pohřbu.“

Povytáhl si montérky a utřel pot z čela. Slunce toho dne opravdu pařilo. Opravoval lem bazénu.

- „Počkej, tomu nerozumím.“
- „Vždyť je to jednoduché. Když budu všechno, co dělám, dělat poctivě, tak, aby byl se mnou klient spokojen, a budu se s ním stále potkávat, tak mi jednou přijde na pohřeb. Nebo ne?
No naschvál, přišel bys mi na pohřeb?“


Neodpověděl jsem mu.

Má stovky známých a opakovaně jsem se přesvědčil, že když se nám doma něco pokazí, nebo něco nezafunguje platí věta: „Zavolej Jirkovi!“ A skutečně vždycky získám telefonní číslo, nebo se mi během chvíle někdo sám ozve. Dokonale fungující klientský servis.

Poznali jsme se před lety, když jsem chtěl postavit bazén. Rychle jsem mu vyložil svoji představu. Zvedl tehdy neoholenou bradu, mávl rukou a zůžil svoje modré oči. Jako by se vysmíval.
− „Přece byste nechtěl mít bazén od národa, který žere žáby a vozí dámské přirozeně na kapotě svého vozu“.
Začal jsem se smát. Mám za sebou tisíce obchodních jednání, ale jeho upřímnost, drzost, lidskost a přímočarost mne dostala. Skvělý marketér.
Tehdy si nás získal. Přestože často nestíhá, stal se součástí naší rodiny. A asi nejen naší....

Jak to dělá?

Toho letního dne jsem to pochopil.

Má dokonalou vizi!

Chce jí dosáhnout, a proto je na sebe velmi náročný. 
Pracuje a dává lidem kolem sebe svůj čas. Jednoduchá vize, jejíž naplnění není vůbec jednoduché.

Druhý z návyků vůdčích osobností podle Covyho zní: „Začínej s myšlenkou na konec.“ Když víš, k čemu chceš dospět, velmi rychle budeš vědět, co všechno máš dělat. Tento návyk zvládl Jiří dokonale.

- „Jiří, buď si jistý. Tobě na pohřeb půjdu!“

Škoda, že tak jednoduchou vizi nemají i naši politici.

Jak jednoduché a jak smutné!

Autor: Vlastimil Orlita | čtvrtek 31.7.2014 23:43 | karma článku: 6,62 | přečteno: 193x
  • Další články autora

Vlastimil Orlita

Jak získat práci po padesátce

Řekněte mi co má dělat moje maminka, aby měla práci. Je jí třiapadesát. Vyučila se kuchařkou a jako kuchařka dlouho pracovala. Pak její podnik zrušili a ona získala místo ve skladu, ale už to budou 2 roky co o to místo přišla.

14.6.2015 v 14:00 | Karma: 10,80 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Ostatní

Vlastimil Orlita

Skutečně jen banální dialog?

Jules Verne své nejúspěšnější a nejúžasnější romány začínal přímou řečí, rozhovorem lidí, o kterých čtenář, který právě otevřel knížku, zatím neví vůbec nic. Dovolím si velkého romanopisce napodobit.

9.6.2015 v 21:44 | Karma: 7,24 | Přečteno: 357x | Diskuse| Ostatní

Vlastimil Orlita

Nemáte práci? Inspirujte se!

V knize Jak získat vysněnou práci upozorňuji na důležitost vlastního přesvědčení, že mohu dosáhnout toho, co jsem si vysnil. Zde je příběh dívky s kterou se neznám, ale která udělala přesně to, k čemu vyzývám své čtenáře.

8.6.2015 v 16:40 | Karma: 6,99 | Přečteno: 272x | Diskuse| Ostatní

Vlastimil Orlita

Primitive, vole, miláčku...

V kauze Nagyová byli všichni obžalovaní zproštěni obžaloby. Snad i proto je vhodné se zamyslet nad zveřejněnými odposlechy, které asi příliš kreditu zúčastněným osobám nepřinesly.

3.6.2015 v 19:00 | Karma: 11,25 | Přečteno: 1622x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Orlita

Jágr ještě bude reprezentovat

Dva týdny po skončení hokejového šampionátu je ta správná doba se s odstupem podívat na odhalené emoce. Nejvíce nás asi zaujal opět výborný výkon Jaromíra Jágra a jeho opětovné loučení v reprezentaci. Nebylo poslední.

1.6.2015 v 12:21 | Karma: 7,87 | Přečteno: 311x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Křičte a chovejte se jako racek. Chlapec vyhrál soutěž v imitaci vřískotu mořských ptáků

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 996x
Autor knih Za to můžeš ty... můj mozku (BizBook 2015) a Jak získat vysněnou práci (BizBook 2015). Provozuje stránky: www.orlita.cz, www.mujmozku.cz a www.jakziskatvysnenoupraci.cz.

Seznam rubrik